Declaració d'Accessibilitat de l'Aplicació Autentica App

Accessibilitat aplicació mòbil

La Secretaria General d'Administració Digital (SGAD) s'ha compromès a fer accessible l'aplicació mòbil Autentica de conformitat amb el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic.

La present declaració d'accessibilitat s'aplica a l'aplicació per a dispositius mòbils:

  • AutenticA - 1.0.0 para sistema operativo Android 7 (API 24) o posterior.
  • Autentica - 1.0.0 per a sistema operatiu iOS 13.0 o posterior.

Situació de compliment

Aquesta aplicació és parcialment conforme amb el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic a causa de les excepcions i a la falta de conformitat dels aspectes que s'indiquen a continuació.

Contingut no accessible

El contingut que es recull a continuació no és accessible pel següent:

a. Falta de conformitat amb el RD/RD 1112/2018

En Android

Criteris relacionats amb el Programari:

Existeix text que no es pot canviar de grandària sense tecnologia d'assistència fins a un 200 per cent sense pèrdua de contingut o funcionalitat en diverses pantalles [requisit 11.1.4.4.1 Canvi de grandària del text, d'UNE-EN 301549:2022].

Existeix contingut que es presenta amb pèrdua d'informació o funcionalitat, i amb la necessitat de desplaçar-se en dues dimensions (horitzontal i vertical) en diverses pantalles [requisit 11.1.4.10 Reajustament del text, d'UNE-EN 301549:2022].

Existeix en el contingut funcionalitat que no es pot operar a través d'una interfície de teclat en diverses pantalles [requisit 11.2.1.1.1 Teclat, d'UNE-EN 301549:2022].

Existeix un idioma humà determinat per a cada pàgina web, però no es pot determinar mitjançant programació en diverses pantalles [requisit 11.3.1.1.1 Idioma del programari d'UNE-EN 301549:2022].

Existeixen components de la interfície d'usuari (inclosos, entre altres: elements de formulari, enllaços i components generats per scripts), el nom i la funció dels quals no es poden determinar per programari; els estats, les propietats i els valors que pot assignar l'usuari no s'han establert per programari; i la notificació de canvis en aquests elements no estan disponibles per als agents d'usuari, incloses les tecnologies de suport en diverses pantalles [requisit 11.4.1.2.1 Nom, funció, valor, d'UNE-EN 301549:2022].

Existeixen missatges d'estat en el contingut implementat amb llenguatge de marcat, però no es poden determinar per programari a través del rol o les propietats, de manera que no són detectats per l'usuari de tecnologies de suport en la pantalla de Verificació. [requisit 11.4.1.3.1 Missatges d'estat, d'UNE-EN 301549:2022].

L'aplicació fent ús dels serveis d'accessibilitat de la plataforma documentats no notifica a les tecnologies de suport els canvis en aquells atributs dels elements de la interfície d'usuari referits en els requisits 11.5.2.5 a 11.5.2.11 i 11.5.2.13 i que es puguin determinar per programari, en diverses pantalles [requisit 11.5.2.15 Notificació de canvis, d'UNE-EN 301549:2022].

L'aplicació fent ús dels serveis d'accessibilitat de la plataforma documentats no notifica a les tecnologies de suport les modificacions dels estats i de les propietats dels elements de la interfície d'usuari quan l'usuari pot modificar aquests elements, en diverses pantalles [requisit 11.5.2.16 Modificacions dels estats i propietats, d'UNE-EN 301549:2022].

En iOS

Criteris relacionats amb el Programari:

Existeix text que no es pot canviar de grandària sense tecnologia d'assistència fins a un 200 per cent sense pèrdua de contingut o funcionalitat en diverses pantalles [requisit 11.1.4.4.1 Canvi de grandària del text, d'UNE-EN 301549:2022].

Existeix contingut que es presenta amb pèrdua d'informació o funcionalitat, i amb la necessitat de desplaçar-se en dues dimensions (horitzontal i vertical) en diverses pantalles [requisit 11.1.4.10 Reajustament del text, d'UNE-EN 301549:2022].

Existeix un idioma humà determinat per a cada pàgina web, però no es pot determinar mitjançant programació en diverses pantalles [requisit 11.3.1.1.1 Idioma del programari d'UNE-EN 301549:2022].

Existeixen components de la interfície d'usuari (inclosos, entre altres: elements de formulari, enllaços i components generats per scripts), el nom i la funció dels quals no es poden determinar per programari; els estats, les propietats i els valors que pot assignar l'usuari no s'han establert per programari; i la notificació de canvis en aquests elements no estan disponibles per als agents d'usuari, incloses les tecnologies de suport en diverses pantalles [requisit 11.4.1.2.1 Nom, funció, valor, d'UNE-EN 301549:2022].

Existeixen missatges d'estat en el contingut implementat amb llenguatge de marcat, però no es poden determinar per programari a través del rol o les propietats, de manera que no són detectats per l'usuari de tecnologies de suport en la pantalla de Verificació [requisit 11.4.1.3.1 Missatges d'estat, d'UNE-EN 301549:2022].

L'aplicació fent ús dels serveis d'accessibilitat de la plataforma documentats no notifica a les tecnologies de suport els canvis en aquells atributs dels elements de la interfície d'usuari referits en els requisits 11.5.2.5 a 11.5.2.11 i 11.5.2.13 i que es puguin determinar per programari, en diverses pantalles [requisit 11.5.2.15 Notificació de canvis, d'UNE-EN 301549:2022].

L'aplicació fent ús dels serveis d'accessibilitat de la plataforma documentats no notifica a les tecnologies de suport les modificacions dels estats i de les propietats dels elements de la interfície d'usuari quan l'usuari pot modificar aquests elements, en diverses pantalles [requisit 11.5.2.16 Modificacions dels estats i propietats, d'UNE-EN 301549:2022].

b. Càrrega desproporcionada:

No aplica.

c. El contingut no entra dins de l'àmbit de la legislació aplicable:

No aplica.

Preparació de la present declaració d'accessibilitat.

La present declaració va ser preparada el 28 de maig de 2024.

El mètode emprat per a preparar la declaració ha estat una autoavaluació duta a terme per la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD).

Última revisió de la declaració: 28 de maig de 2024.

Observacions i dades de contacte

Pot realitzar comunicacions sobre requisits d'accessibilitat (article 10.2.a) del RD/RD 1112/2018) com, per exemple:

  • informar sobre qualsevol possible incompliment per part d'aquesta aplicació mòbil
  • transmetre altres dificultats d'accés al contingut
  • formular qualsevol altra consulta o suggeriment de millora relativa a l'accessibilitat de l'aplicació mòbil.

Aquestes comunicacions les pot realitzar mitjançant el següent formulari de contacte sobre accessibilitat, trucant al telèfon 912732550, en la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD) presentant escrit en el registre de C/ Del Marbre nº2 - 28005 Madrid o en l'adreça de correu electrònic: secretaria.sgsdg@digital.gob.es.

Pot presentar:

  • una Queixa relativa al compliment dels requisits del RD/RD 1112/2018
  • una Sol·licitud d'Informació accessible relativa a:
    • continguts que estan exclosos de l'àmbit d'aplicació del RD/RD 1112/2018 segons el que s'estableix per l'article 3, apartat 4.
    • continguts que estan exempts del compliment dels requisits d'accessibilitat per imposar una càrrega desproporcionada.

En la Sol·licitud d'informació accessible, s'ha de concretar, amb tota claredat, els fets, raons i petició que permetin constatar que es tracta d'una sol·licitud raonable i legítima.

Aquesta es pot realitzar a través del formulari de contacte sobre accessibilitat, així com de la resta d'opcions recollides en la Llei 39/ 2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Les comunicacions, queixes i sol·licituds d'informació accessible seran rebudes i tractades per la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD), òrgan directiu dependent de la Secretaria d'Estat de Funció Pública del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.

Procediment d'aplicació

Si una vegada realitzada una sol·licitud d'informació accessible o queixa, aquesta hagués estat desestimada, no s'estigués d'acord amb la decisió adoptada, o la resposta no complís els requisits contemplats en l'article 12.5, la persona interessada podrà iniciar una reclamació. Igualment es podrà iniciar una reclamació en el cas que hagi transcorregut el termini de vint dies hàbils sense haver obtingut resposta.

La reclamació pot ser presentada través del següent formulari de contacte sobre accessibilitat, així com en la resta de les opcions recollides en la Llei 39/ 2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Les comunicacions seran rebudes i tractades per la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD), òrgan directiu dependent de la Secretaria d'Estat de Funció Pública del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.

Contingut opcional

  • Configurar l'accessibilitat en el mòbil

Els dispositius mòbils Android i iOS disposen de característiques d'accessibilitat que es poden configurar en l'apartat d'ajustos del sistema. Es pot modificar la grandària del text, el contrast dels colors de la pantalla, usar comandos de veu i llegir el contingut mitjançant les eines Talkback o VoiceOver. Per a conèixer més sobre totes les opcions d'ajust de l'accessibilitat en tots dos sistemes es pot consultar la guia d'accessibilitat d'Apple i la guia d'ajuda d'Accessibilitat d'Android.

  • Centre d'Intermediació telefònica

Les persones amb discapacitat auditiva i/o de fonació disposen del Centre d'Intermediació telefònica per a poder realitzar trucades per a tràmits administratius. Per a poder cridar al nostre servei d'atenció telefònica poden fer ús del Centre d'Intermediació Telefònica per a garantir una comunicació efectiva amb el servei a través d'un intèrpret. Disposa de més informació en el Servei CIT (Centre d'Intermediació Telefònica).

  • Versió de l'aplicació

La versió actualment visible d'aquesta aplicació mòbil és de [data de la versió]. Es va realitzar una revisió del nivell d'accessibilitat en 28 de maig de 2024, sense haver-se produït canvis que afectin de l'accessibilitat des de llavors.

  • Política d'accessibilitat

En compliment dels principis d'accessibilitat i disseny universal, la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD) treballa per a garantir que la ciutadania –amb especial atenció a les persones amb alguna mena de discapacitat i majors-, que es relacionen amb ella a través d'Internet puguin accedir a la informació i els serveis electrònics en igualtat de condicions amb independència de les seves circumstàncies personals, mitjans o coneixements. És a dir, que puguin navegar sense trobar dificultats d'accés per aquest lloc web i les aplicacions mòbils.

  • Estàndards i normativa

La política d'accessibilitat aplicada per la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD) està en línia amb les exigències del "Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic".

  • Compromís amb l'accessibilitat

Malgrat l'esforç realitzat per la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD), pogués existir algun contingut que no compleixi les pautes d'accessibilitat exigibles. Si vostè trobés alguna pantalla, pàgina, document o formulari que no complís amb el que s'estableix, o al qual no pogués accedir correctament, o bé desitgés formular qualsevol suggeriment, si us plau, faci'ns-ho saber mitjançant l'emplenament i enviament del següent formulari: formulari de contacte sobre accessibilitat.