Politica de privacitat

Llegeix detingudament aquesta política de privacitat i protecció de dades com a usuaris de l'aplicació Funciona, on podràs trobar tota la informació sobre les dades que es recopilen sobre tu, com s'usen i quin control tens sobre els mateixos, tal com estableix, el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

La política de privacitat s'aplica a l'aplicació per a dispositius mòbils:

  • App Funciona v 2.0 i posteriors per a Android.
  • App Funciona v 2.0 i posteriors para iOS.

1. Qui és el responsable del tractament de les teves dades com a usuari de Funciona?

El responsable del tractament de les teves dades com a usuari de Funciona és:

  • Nombre organismo responsable: Secretaría General de Administración Digital (en adelante, la SGAD).
  • Adreça: C/ Del Marbre nº2, 28005
  • Delegat de Protecció de Dades: dpd@mineco.es
  • Adreça DPD: Passeig de la Castellana, 162 - 28046 Madrid.

La unitat responsable del servei Autentica és la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD), òrgan directiu dependent de la Secretaria d'Estat de Funció Pública del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.

2. Quines dades tractem sobre tu?

La informació que tractem sobre tu dependrà de l'ús que realitzis des de Funciona.

Les dades relatives a la teva persona que es podrien arribar a tractar en Funciona seran obtinguts d'Autentica o seran facilitats per tu, i pertanyeran a alguna o algunes de les següents tipologies:

  • Dades de caràcter identificatiu o de contacte:
    • Nom i cognoms
    • NIP
    • Càrrec/Posat
    • Ministeri
    • Centre directiu
    • Centre destino
    • Localitat
    • Província
    • Correu electrònic
    • Número de telèfon
  • Dades del lloc de destinació:
    • Direcció de treball
    • Cod. Postal
    • Correu electrònic
    • Telèfon
  • Dades de caràcter professional/laboral que poden contenir informació de caràcter personal, entre els quals es troben:
    • Retribucions/nòmines
    • Expedient professional
    • Documents registrals
    • Plans de pensions
    • Declaracions
    • Informes
    • Certificats IRPF
    • Curriculum vitae (CV)
    • Fitxers RCP
  • Dades personals del responsable
  • Dades del gestor
  • Dades bancàries
  • Dades econòmiques

Com a usuari de l'aplicació podràs introduir i editar les dades personals relatives al currículum en l'apartat El meu CV > Dades de CV > Dades personals.

En cap cas obtindrem les teves dades sense el teu consentiment i en tot moment podràs accedir i consultar-los en l'apartat de “El meu Perfil”.

Et notificarem de qualsevol canvi havent de ser acceptat per a poder continuar usant l'aplicació.

3. Quina és la base jurídica per al tractament de les teves dades?

Els tractaments de dades personals que es puguin realitzar mitjançant Funciona es basen en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics conferits al responsable del tractament de conformitat amb l'article 6.1.e) del RGPD.

A més, t'informem que la normativa aplicable als serveis oferts per Funciona és la següent:

  • Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
  • Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (Reglament General de Protecció de dades)
  • Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.
  • Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat.

4. Para quin i per què utilitzem les teves dades?

L'Aplicació Funciona ofereix al personal de l'Administració General d'Estat (AGE) accés a diversos serveis electrònics d'interès per al seu lloc de treball.

La informació i dades recollides en Funciona seran tractats únicament amb l'objectiu d'oferir-te un servei adequat a les funcionalitats de l'aplicació.

A aquest efecte, utilitzem les teves dades per a oferir-te els següents serveis:

  • Possibilitat de descarregar la nòmina, consultar l'expedient personal de l'usuari i accedir a l'oferta de places, entre altres opcions.
  • Activació d'avisos relatius als llocs de treball que puguin ser del seu interès, les novetats en la nòmina
  • Rebre i realitzar actualitzacions en l'expedient personal de l'usuari.

5. Durant quant temps emmagatzemem les teves dades?

Les dades personals que ens proporciones es conservaran durant el temps que sigui necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es recapten i per a determinar les possibles responsabilitats que poguessin derivar dels tractaments realitzats, a més dels períodes establerts en la normativa d'arxius i documentació.

Concretament, les dades per a poder gestionar el teu compte quedaran emmagatzemats fins que decideixis esborrar-la i desactivar Funciona.

6. Comuniquem les teves dades a tercers?

Les teves dades personals podran ser transferits a Bancs Internacionals (NEDAES).

Amb caràcter general, no es comunicaran les teves dades personals a uns altres tercers, excepte obligació legal, entre les quals poden estar les comunicacions al Defensor del Poble, Jutges, Tribunals i persones interessades en els procediments relacionats amb la queixa presentada.

Tampoc es realitzaran, a priori, transferències internacionals de les teves dades. En tot cas, de concórrer aquestes, s'aplicaran les bases i garanties legals suficients en ordre a la seva legitimació d'acord amb la llei aplicable.

7. Qui té accés a les teves dades?

A les teves dades únicament tens accés tu, excepte a la informació continguda en el Curriculum vitae, que podrà tenir la consideració de públic o privat, podent ser consultat per altres interessats.

Sense perjudici de l'anterior, en determinats casos (per exemple, per a resoldre una incidència o consulta que ens plantegis) és possible que necessitem accedir a les dades estrictament necessàries amb la finalitat de resoldre la incidència o donar resposta a la teva consulta.

8. Quins són els teus drets i com pots controlar les teves dades?

La normativa t'atorga una sèrie de drets en relació amb les dades i informació que tractem sobre tu. Concretament, els drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat de dades, limitació i oposició al seu tractament.

Per a aquelles dades en els quals la SGAD és responsable del tractament s'exerciran aquests drets amb la SGAD.

Pots consultar l'abast i detall complet d'aquests drets en la pàgina web de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) .

Quant a l'exercici dels teus drets, podràs fer-lo en qualsevol moment i de manera gratuïta de les següents formes:

  • Podràs exercitar tots aquests drets en qualsevol moment i de manera gratuïta. Pots dirigir-te al responsable de tractament de manera presencial en qualsevol de les oficines de la xarxa d'assistència en matèria de registres (https://administracion.gob.es ), o a través de la seu electrònica del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública (https://sedediatid.mineco.gob.es/es-es/paginas/index.aspx).
  • També tens dret a reclamar davant el Delegat de Protecció de Dades, de manera prèvia i potestativa, a través del mail dpd@mineco.es.

A part de tot l'anterior, t'assisteix en tot moment el dret per a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

9. Com protegim les teves dades?

La Secretaria General d'Administració Digital garanteix la seguretat, el secret i la confidencialitat de les teves dades, comunicacions i informació personal i ha adoptat les més exigents i robustes mesures de seguretat i mitjans tècnics per a evitar la seva pèrdua, malament ús o el seu accés sense la teva autorització.

Les mesures de seguretat implantades es corresponen amb les previstes en l'Annex II (Mesures de seguretat) del Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat.

A més, ens comprometem a actuar amb rapidesa i responsabilitat en el cas que la seguretat de les teves dades pugui estar en perill, i a informar-te si fos rellevant. Es disposa de protocols de gestió d'incidents de seguretat, que inclouen les notificacions a les autoritats de supervisió i als usuaris en els casos previstos en la legislació.

Finalment, t'informem que tant l'emmagatzematge com la resta de les activitats del tractament de les teves dades estaran sempre situats dins de la Unió Europea.